Efekty kształcenia dla kierunku studiów orientalistyka, specjalność hebraistyka
studia pierwszego stopnia – profil ogólnoakademicki
Symbol |
Efekty kształcenia dla kierunku studiów orientalistyka, specjalność hebraistyka. Po ukończeniu studiów pierwszego stopnia na kierunku orientalistyka, specjalność hebraistyka absolwent: |
Odniesienie do efektów kształcenia w obszarach kształcenia w zakresie nauk humanistycznych |
WIEDZA |
||
K_W01 |
posiada podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu orientalistyki w systemie nauk humanistycznych oraz jej specyfice przedmiotowej i metodologicznej |
H1A_W01 |
K_W02 |
ma uporządkowaną wiedzę ogólną (obejmującą terminologię, teorię i metodologię) z zakresu studiów nad kulturą |
H1A_W02 H1A_W03 |
K_W03 |
zna i rozumie podstawowe nurty i pojęcia filozoficzne oraz rolę refleksji filozoficznej w kształtowaniu kultury |
H1A_W05 |
K_W04 |
ma podstawową wiedzę w zakresie teorii nauk humanistycznych niezbędnych dla rozumienia wybranych aspektów kultury: literaturoznawstwa lub językoznawstwa lub historii |
H1A_W03 H1A_W07 |
K_W05 |
ma uporządkowaną wiedzę szczegółową o literaturze i piśmiennictwie hebrajskojęzycznym; potrafi nazwać i scharakteryzować najważniejsze zjawiska/prądy/ teksty literackie/piśmiennictwa hebrajskojęzycznego |
H1A_W04
|
K_W06 |
ma uporządkowaną wiedzę szczegółową o historii Żydów i Izraela |
H1A_W04 |
K_W07 |
ma uporządkowaną wiedzę szczegółową o filozofii i religii żydowskiej |
H1A_W04 |
K_W08 |
ma uporządkowaną wiedzę szczegółową o historii sztuki i piśmiennictwa hebrajskiego |
H1A_W04
|
K_W09 |
ma uporządkowaną wiedzę szczegółową o zagadnieniach społeczno-kulturowych Izraela w zakresie środowiska naturalnego, sytuacji etnicznej, demograficznej i politycznej |
H1A_W04 |
K_W10 |
potrafi nazwać i scharakteryzować podstawowe zjawiska kulturowe judaizmu i Izraela |
H1A_W04 |
K_W11 |
ma uporządkowaną wiedzę na temat uwarunkowań środowiska naturalnego, geopolitycznego i gospodarczego oraz ich znaczenia dla historycznej i współczesnej sytuacji Izraela |
H1A_W04 |
K_W12 |
ma obszerną wiedzę o języku hebrajskim |
H1A_W03 H1A_W04 H1A_W09 |
K_W13 |
ma świadomość złożonej natury języka hebrajskiego, jego miejsca i znaczenia w kontekście kultury i historii Żydów i Izraela |
H1A_W09 |
K_W14 |
ma świadomość różnorodności językowej i jej wpływu na sytuację kulturową i polityczną świata |
H1A_W09 |
K_W15 |
ma podstawową wiedzę o zasadach przekładu z wybranego języka hebrajskiego na język polski |
H1A_W09 |
K_W16 |
ma podstawową orientację we współczesnym życiu kulturalnym Izraela |
H1A_W10 |
K_W17 |
zna stan badań w zakresie wybranej problematyki judaizmu i Izraela |
H1A_W06 |
K_W18 |
zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury właściwe dla wybranych teorii i szkół badawczych w/ zakresie studiów nad kulturą oraz literaturoznawstwa, językoznawstwa, filozofii i religioznawstwa i historii |
H1A_W07 |
K_W19 |
zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury właściwe dla rodzimych tradycji judaizmu i Izraela |
H1A_W07 |
K_W20 |
zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego |
H1A_W08 |
UMIEJĘTNOŚCI |
||
K_U01 |
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i wykorzystywać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł |
H1A_U01 |
K_U02 |
potrafi wskazać źródła różnic kulturowych w Izraelu i w diasporze żydowskiej |
H1A_U05 |
K_U03 |
posługuje się podstawowymi pojęciami z dziedziny filozofii i religii Żydów |
H1A_U04 |
K_U04 |
potrafi zastosować wiedzę z zakresu historii Izraela i Żydów do analizy i interpretowania wydarzeń współczesnego świata |
H1A_U02 H1A_U05 |
K_U05 |
potrafi prawidłowo usytuować Państwo Izrael w kontekście uwarunkowań środowiska naturalnego, geopolitycznego i gospodarczego |
H1A_U05 |
K_U06 |
potrafi czytać, analizować i interpretować teksty literackie i inne dzieła twórczości kulturalnej (film, prasa, piśmiennictwo o charakterze społecznym) Izraela prawidłowo umieszczając je w kontekście kulturowym |
H1A_U05 |
K_U07 |
umie porównać i dostrzec zależności między wybranymi tekstami literackimi i innymi dziełami twórczości kulturalnej (film, prasa, piśmiennictwo o charakterze społecznym) Izraela, a zagadnieniami tradycji i współczesności |
H1A_U05 |
K_U08 |
potrafi zanalizować najważniejsze zjawiska/prądy sztuki (malarstwa, rzeźby, architektury, innych dziedzin sztuki) judaizmu i Izraela |
H1A_U05 |
K_U09 |
potrafi zastosować wiedzę z zakresu problematyki społeczno-kulturowej Izraela w typowych sytuacjach profesjonalnych |
H1A_U04 |
K_U10 |
potrafi wskazać najważniejsze zagadnienia intelektualne, dylematy, preferencje estetyczne formułowane wewnątrz kultury judaizmu i Izraela |
H1A_U04 |
K_U11 |
posługuje się językiem obcym co najmniej na poziomie B2 |
H1A_U10 |
K_U12 |
posługuje się językiem hebrajskim na poziomie zaawansowanym |
H1A_U09 H1A_U10 |
K_U13 |
potrafi analizować i interpretować teksty źródłowe w języku hebrajskim |
H1A_U10 |
K_U14 |
potrafi przełożyć teksty literackie/piśmiennictwa z języka hebrajskiego na język polski |
H1A_U10 |
K_U15 |
potrafi interpretować kluczowe pojęcia wybranej kultury żydowskiej i izraelskiej poprzez analizę językową/ filologiczną |
H1A_U08
|
K_U16 |
potrafi biegle posługiwać się systemem pisma hebrajskiego i narzędziami służącymi do jego poznania i analizy (słowniki tradycyjne i elektroniczne, leksykony, korpusy językowe, bazy danych, etc.) |
H1A_U10 |
K_U17 |
potrafi poprawnie funkcjonować w środowisku językowym i kulturowym Izraela |
H1A_U07 |
K_U18 |
posiada umiejętności potrzebne do przygotowania prac seminaryjnych: potrafi dobrać i odszukać źródła i opracowania napisane w języku hebrajskim, zna technikę pisania prac seminaryjnych |
H1A_U08
|
K_U19 |
potrafi zastosować w pracy seminaryjnej podstawową wiedzę z zakresu metodologii badań nad kulturą |
H1A_U02 |
K_U20 |
potrafi wybrać i sformułować temat pracy licencjackiej, dobrać i odszukać źródła w języku hebrajskim, odnieść się do podstawowych ujęć teoretycznych |
H1A_U08 |
K_U21 |
posiada umiejętność prezentacji zagadnień szczegółowych z zakresu problematyki kulturowej judaizmu i Izraela w języku polskim oraz w języku hebrajskim z uwzględnieniem tradycji intelektualnej judaizmu i Izraela |
H1A_U09 |
K_U22 |
posiada umiejętność formułowania w mowie i piśmie własnych opinii i wniosków w języku polskim oraz w hebrajskim |
H1A_U06 H1A_U09 |
K_U23 |
posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów |
H1A_U06 |
K_U24 |
potrafi korzystać z narzędzi elektronicznych i internetowych w języku polskim i hebrajskim |
H1A_U07 |
K_U25 |
potrafi porozumiewać się ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku orientalistyka z wykorzystaniem współczesnych technik komputerowych |
H1A_U07 |
K_U26 |
umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze kierując się wskazówkami opiekuna naukowego |
H1A_U03 |
KOMPETENCJE SPOŁECZNE |
||
K_K01 |
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie |
H1A_K01 |
K_K02 |
potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz nawiązywać kontakty i budować relacje społeczne |
H1A_K02 |
K_K03 |
potrafi nawiązywać kontakty i współdziałać z przedstawicielami odmiennych kultur |
H1A_K02 |
K_K04 |
potrafi odpowiednio określić cele i sposoby ich osiągnięcia w zakresie działalności naukowej, zawodowej i społecznej |
H1A_K03 |
K_K05 |
ma świadomość odmienności kulturowej i jej źródeł religijnych, filozoficznych, obyczajowych i historycznych oraz jej znaczenia dla rozumienia współczesnego świata |
H1A_K04 H1A_K05 |
K_K06 |
widzi potrzebę prowadzenia dialogu międzykulturowego |
H1A_K04 H1A_K05 |
K_K07 |
ma świadomość znaczenia kultury Izraela w kulturze światowej |
H1A_K05 |
K_K08 |
działa na rzecz udostępniania i promowania spuścizny kulturowej i językowej Izraela i judaizmu |
H1A_K05 H1A_K06 |
K_K09 |
dostrzega pozytywne wartości społeczno-kulturowe judaizmu i Izraela, z których może czerpać dla osobistego rozwoju i efektywnej komunikacji międzykulturowej |
H1A_K01 H1A_K04 H1A_K05 |